zondag 9 april 2017

Bijbelles: Op weg naar Emmaüs: Lucas 24:13-35

Op de eerste dag na Pasen, mag ik de bijbelles vervolgen uit Startpunt week 34.
We gaan het hebben over de wandel van twee mannen naar Emmaüs. Tijdens deze wandel bespreken zij wat er gebeurd is. Er komt een vreemdeling meewandelen. Deze vreemdeling begrijpt niet waarom de mannen zo verdrietig zijn. Hij legt uit dat dit Gods plan was en dat dit al lang in de Wet voorspeld was. Pas als de mannen hem hebben uitgenodigd hebben voor de nacht, dringt tot hen door dat het Jezus is. Hieronder kun je mijn les zien zoals ik hem heb voorbereid.




Lesopening:
Ik start zoals altijd met een goedemorgen, welke dag is het vandaag etc. Ook praten we over het Pasen. We doen een startgebed en ik vertel wat de planning is vandaag.

We beginnen met een kleine activerende oefening.
Ik heb 7 vragen kaartjes. Die leg ik op de tafels. 1 per tafelgroepje. De leerlingen mogen de vraag stellen aan de kinderen van de andere tafelgroepjes. Dit doen we hardop/klassikaal om de lessen van de kruisiging en het Paasfeest weer even op te halen.

Instructie:
Dan vertel ik het doel van de les:
We leren dat je soms de reden van iets vergeten bent. Als je het weer weet, kijk je anders tegen dingen aan.



Ik vertel waar het verhaal over gaat. Ik gebruik hiervoor de uitwerking van Startpunt, maar je kunt evengoed een kinderbijbel hanteren.

Ik laat dit lied horen. Leerlingen kunnen zo op melodieuze wijze het hele verhaal horen en meelezen.



Verwerking:
Afhankelijk van de tijd kunnen we onderstaande verwerking doen.
We kijken naar onderstaande plaatjes.
We bespreken met deze verhaaltjes de volgorde van het verhaal.




 We koppelen de plaatjes aan bovenstaande plaat.

Het onderstaande plaatje krijgen de kinderen mee.



Ter afsluiting luisteren we naar dit lied.



Tot de volgende keer weer!

Juf (in opleiding) Roos

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen