dinsdag 7 maart 2017

I lava you: engels zingen groep 3/4

bron: https://www.etsy.com/market/volcano

Het leek me leuk om de ochtend te starten met het zingen van een lief liedje dat ik bij de film "inside out" had gezien. Ik vond het zo'n leuk en lief filmpje!


Intro:
Wat ik als eerste ga doen is de dag openen zoals altijd met een goedemorgen, de dagplanning, bijzonderheden en een gebed. De leerlingen hebben de teksten van het couplet al op hun tafeltjes liggen, dus die hebben ze vast al bekeken tijdens de inloop.

Dan laat ik ze het filmpje zien:


Na het filmpje praten we eerst over de betekenis van het filmpje. Wat zien de kinderen gebeuren? Ik ga terug naar betekenisvolle stukjes. Ik houd hier rekening met de input van de leerlingen.
Wat ik zelf opvallend vind aan het filmpje is dat de vulkaantjes jaren zoeken naar hun liefde en net als ze er klaar voor zijn, lopen ze het mis. Maar als ze volhouden, vinden ze elkaar toch. Mijn grootste leerpunt, wat ik hoop mee te geven aan de kinderen is dat ze hun dromen nooit moeten opgeven. Of het nu om een droom gaat over het vinden van iemand die bij je hoort, een droombaan, een droomreis of iets anders. Geef nooit op. Als iets voor je bestemd is, dan gaat het je lukken, ondanks alle obstakels.

Dit lijkt een moeilijk, zwaar iets  natuurlijk, maar zo ga ik het niet brengen aan de kinderen. Ik let dus vooral ook op hun eigen input.

Verwerking:
Daarna gaan we lekker zingen. Ik laat het liedje weer horen. En ik leg uit wat de tekst betekent.
Het couplet is hartstikke leuk en ook niet te lastig om aan de klas te leren. Hieronder vind je de tekst.

bron: https://www.etsy.com/listing/238775700/i-lava-you-wall-hanging-pixar-lava-short

En hier is het refrein liedje in gezongen versie:



Mooi hé?!

bron: https://nl.pinterest.com/pin/279645458089460996/
Tot gauw weer!

Juf (in opleiding) Roos

Geen opmerkingen:

Een reactie posten